Jmenuje se Škoda Octavia Wagon Supersalita a je to asi nejlépe funkční škodovka všech dob. Jen jí nepostavili v Boleslavi, ale v italském zastoupení Autogerma. Tým vedl inženýr ze závodního oddělení Audi Emilio Radaelli a závodník do vrchu Fabio Danti. Díky Radaellimu se tým dostal k okruhovému Audi A4 a právě z něj prý pocházela značná část techniky, hlavně podvozkové komponenty ukryté za velkými devatenáctkami. Dvoulitr byl naladěn na 300 koní a byl spojen s šestistupňovou sekvencí, takže auto vážící jen 850 kilo opravdu uhánělo.
Vybrali si kategorii Supersalita, která odpovídala mezinárodní kategorii Superturismo. Od použití karoserie Combi si slibovali hlavně reklamní potenciál, protože v roce 1999 šlo o první kombík postavený pro italské závody do vrchu. Nutno přiznat, že se zadařilo a fotogenická zelená Octavia se v reportážích objevovala často, byť schopnosti Dantiho zajíždět výborné výsledky tím nechci nijak bagatelizovat. Danti bohužel zahynul při tréninku v Oselle PA20S nedaleko Verony a tak se do Octavie už nikdy neposadí.
Foto: Škoda, Auta 5P